Legfrissebb bejegyzések:
2017-05-12
Lovas gyereknap a középkorban
 | részletek
2017. május 28. vasárnap 9.00 – 17.00 Helyszín: Gyulakeszi Lovasudvar 9.00 - Lovagoltatás – vezetgetés, a lovakkal még csak ismerkedőknek 9.30 - Futószár bemutatása - kezdő...
2016-12-09
Gasztro hétvége
 | részletek
Gyulavezér Lovasbirodalmában A Gasztro program keretén belül elkészítésre és kínálásra kerülő termékek mind kizárólag saját gazdaságunkból kerülnek ki, és házi készítésű kézműves termékek...
2016-04-05
Kemencés kenyér
 | részletek
Házi tejtermékeink mellé házi, kemencés kenyeret készítünk...
»» minden bejegyzés






Nők a borízlelés kiváltságosai

Nem tudjuk, hogy van-e összefüggés a nők borfogyasztási szokásai és azon tény között, hogy a nőknek kifinomultabb az ízlelőrendszere, de bizton megállapíthatjuk, hogy sokszor megfeledkezünk a gyengébbik nem borszakértelméről. Sok helyen hallhattuk már, hogy a nők szaglása jobb a férfiakénál, ám az érzékelés cizelláltsága nem korlátozódik csupán e területre. Amint azt Matt Kramer, a Wine Spectator borszaklap újságírója többször is kifejtette, a nők több részletet, több apró nüanszot érzékelnek az ízekből, amit nem utolsósorban annak köszönhetnek, hogy a Teremtő egészen egyszerűen több ízlelőbimbóval áldotta meg őket.

Emellett a nők másképp is vásárolnak bort: ők inkább fogyasztani szeretik (egy felmérés szerint az amerikai borfogyasztók 64 %-a nő), semmint tartogatni. Az értékes palackok pincében rejtegetése inkább a férfiak sajátja, ők nem egyszer azért vásárolják az értékes nedűket, hogy eldicsekedhessenek vele a szomszéd borbarátnak. Ezzel szemben - véli Bart O'Brian, az O'Brian pincészet borásza - a nők azért veszik Bacchus italát, hogy azt megosszák a többiekkel, hogy érzelmes pillanatokat szerezhessenek másoknak.

Joggal tehetjük fel a kérdést, hogy miért nincs több női borszakértő, ha valóban ilyen jó a szaglásuk és az ízérzékelésük. Jancis Robinson, aki televíziós bormagazint is vezet, ezt bátorsági tényezőkre vezeti vissza, szerinte meglehetősen nagy adag kurázsira van ahhoz szükség, hogy a férfiak területén készítsenek előírásokat - olvasható a Die Zeit hasábjain.

A tengeren túl egyre gyakrabban lehet találkozni női borokkal, miután a reklámvállalatok is rájöttek, hogy érdemes külön-külön megcélozni a nemi csoportokat. Ennek megfelelően Őrült Háziasszony, Dolgozó Lány vagy Elcsábítás feliratú palack is feltűnt az emúlt években az üzletek polcain. A reklámszakemberek rájöttek arra is, hogy ezeket a borokat sohasem lehet jól eladni olyan címkével, mely csak a borra koncentrál, s figyelmen kívül hagyja a társaságot. Ezért a "tipikusan" női borokon, illetve boros hirdetéseken Amerikában gyakran látni beszélgető embereket.

Deluxe Magazin



Gyulavezér Lovas Birodalma Gyulakeszi

Csobánc vára

   |    BORNESS   |    PROGRAM   |    ÉRDEKESSÉGEK   |    ÁRAJÁNLAT   |    FOTÓK   |   
Az oldalon szereplő információk, képek és publikációk szerzői jogvédelem alatt állnak. | Minimum felbontás: 1024 x 768 | Grafika és kivitelezés: Civertan Bt.